Arhīvs

Nr. 41

novembris-decembris 2014

Nr. 40

jūlijs-augusts 2014

Nr. 39

februāris-marts 2014

Nr. 38

novembris-decembris 2013

Nr. 37

septembris-oktobris 2013

Nr. 36

jūlijs-augusts 2013

Aigars Plotkāns

Aigars Plotkāns, ekonomists, publicists

Autora raksti


Aigars Plotkāns, ekonomists, publicists
Pārdošana01.11.2014.

Uz klientiem orientēta organizācijas kultūra

Doma vai apgalvojums, ka pircējs ir karalis, šķiet loģiska. Pircējs ar savu naudu balso par viņaprāt labāko izvēli tirgū. Izvēli tradicionāli nosaka vajadzības, to apmierināšanas alternatīvas, produktu cenas, pieejamība, servisa līmenis un virkne emocionālu faktoru. Realitātē pircējs ir vergs un ar atkarību sirgstoša persona.

Aigars Plotkāns, ekonomists, publicists
Darba organizācija01.02.2014.

Ieinteresētās puses STEIKHOLDERI

Vēlaties iemūžināt kādu problēmu, bezgalīgi novilcināt lēmuma pieņemšanu vai iegrimt neauglīgā un ilgstošā viedokļu apmaiņā? Tad izveidojiet darba grupu vai komisiju! Latvijā Saeimas komisijas ir pierādījušas - grupu darba neefektivitātei nav robežu, it sevišķi tad, ja grupā valda bezatbildīga demokrātija un mērķim ir miglainas aprises. Zīmīgi, ka Zolitūdes traģēdijas izmeklēšanas sabiedriskā komisija demisionēja, tā arī neuzsākusi darbu.

Aigars Plotkāns, ekonomists, publicists
Darba organizācija01.11.2013.

Vai Jums pieder sociālais kapitāls?

Talants ir Dieva dāvana. Spējas ir talanta, zināšanu, pieredzes un darba spēju sakausējums. Ja cilvēki realizētu savas spējas vismaz par 90 %, tad pasaule būtu bagātāka, labāka, dāsnāka un efektīvāka.

Aigars Plotkāns, ekonomists, publicists
Sabiedriskās attiecības01.07.2013.

Vai veidot tēlu nozīmē tēlot?

Tēls ir jūsu bilde patērētāja apziņā. Dažkārt tā ir karikatūra, dažkārt abstrakcionisma kalngals, dažkārt gaismēnu pilns impresionista diždarbs vai bērnišķīgs naivista smērējums. Tas, kā mūs redz citi, nav atkarīgs tikai no mūsu centieniem. Viedoklis par lietām vai procesiem ir atkarīgs arī no cilvēka pieredzes, prāta, izglītības vai noskaņojuma. Tēla veidošanas pasākumi materializējas noteiktos priekšstatos - reputācijā. Reputācija ir tēla dvīņu māsa. Abas māsas ir ļoti līdzīgas un tomēr tik dažādas. Kā vienas krāsas divi toņi.

Aigars Plotkāns, ekonomists, publicists
Personālvadība14.06.2013.

Cilvēkkapitāla psiholoģiskā komponente

Cilvēks ir valsts galvenā vērtība. Vismaz tā gribētos cerēt. Tomēr cilvēks kā kapitāla kategorija visos gadījumos nav vērtība. Cilvēkam kapitāla izpratnē ir jārada virsvērtība vai pievienotā vērtība produktu, ideju, domu vai kultūras formā.

Aigars Plotkāns, ekonomists, publicists
Mārketings01.03.2013.

Naudas slimības vēsture

Ar domām par naudu cilvēki mostas un liekas gultā. Vīrieši par naudu domā tikpat bieži kā par sievietēm. Sievietes par naudu domā tikpat bieži kā par sevi un vīriešiem. Naudas enerģētiskais fons ir kā „iņ” un „jaņ” mijiedarbība, kuras spēks kā neredzama roka veido mūsu motivāciju, stimulē reakcijas un būvē vērtību sistēmu.

Aigars Plotkāns, ekonomists, publicists
Vadība.01.11.2011.

Līderi mirst pirmie?

Krievijā ir divas problēmas: muļķi un slikti ceļi. Tā vismaz jau gana ilgu laiku apgalvo paši krievi. ASV lepojas ar labiem ceļiem, bet no muļķiem izbēgt nav izdevies. Tā vismaz apgalvo Lī Jakokka. Pie kam muļķi ir okupējuši Baltā nama kabinetus, Senātu un Kongresu. Latvija cieš no sliktiem ceļiem, muļķiem un līderu trūkuma.

SIA Komercizglītības centra pasniedzējs - konsultants Aigars Plotkāns
Mārketings01.07.2011.

Radošums – nestandarta risinājums standarta situācijā

Radošums nav risinājums mūsu iegribu un vēlmju apmierināšanai, tā ir mēness otrā puse. Negaidīta, pārsteidzoša un varbūt pat biedējoša. Tomēr Pasaule šodien visaugstāk novērtē un apmaksā radošos produktus. Radošais ir pievienotā vērtība jebkuram produktam.

Aigars Plotkāns, SIA Komercizglītības centrs pasniedzējs-konsultants
Mārketings01.02.2010.

Lēmumu atbalsta sistēma mārketingā

Daudzi no jums ir stāvējuši altāra priekša un teikuši maģisko „”jā” vārdu. Un tikai pēc gadiem kļūst skaidrs, ka lēmumu pieņemt ir vieglāk nekā atbildēt par pieņemtā lēmuma sekām. Citi savukārt ir izvairījušies no atbildības, nepieņemot nekādus lēmumus, un pēc tam brīnās, ka nekas nozīmīgs viņu dzīvē nenotiek.

Aigars Plotkāns, SIA Komercizglītības centrs pasniedzējs-konsultants
Mārketings01.08.2009.

Divas noveles par konkurenci

Autora izvēlētās tēmas ir nejaušība, impulss, mirkļa vājums. Tās nav savstarpēji saistītas, tās apvieno tikai atslēgas vārds „konkurence”, kaut gan abas noveles vieno nedaudz ironiska, sakāpināta un kritiska pieeja. Acīmredzot autora indes zobi vēl gana asi... Vai konkurences pamatnostādnes reāli darbojas? Autors vēlas iziet no pretējā un pierādīt konkurences nespēju nodrošināt ekonomisko līdzsvaru. Vēl vairāk - izteikt ķecerīgu pieņēmumu, ka konkurence kropļo tirgu.

SIA Komercizglītības centra pasniedzējs - konsultants Aigars Plotkāns
Personālvadība01.12.2008.

Radošums - nestandarta risinājums standarta situācijā

Radošums nav risinājums mūsu iegribu un vēlmju apmierināšanai, tā ir mēness otrā puse. Negaidīta, pārsteidzoša un varbūt pat biedējoša. Tomēr Pasaule šodien visaugstāk novērtē un apmaksā radošos produktus. Radošais ir pievienotā vērtība jebkuram produktam.

 

Žurnāla "Biznesa Psiholoģija" izdevējs: SIA “Business Psychology”, Reģ. Nr. 40103579279, Tālrunis: +371 29119520
www.biznesapsihologija.lv © SIA “Business Psychology”