Arhīvs

Nr. 41

novembris-decembris 2014

Nr. 40

jūlijs-augusts 2014

Nr. 39

februāris-marts 2014

Nr. 38

novembris-decembris 2013

Nr. 37

septembris-oktobris 2013

Nr. 36

jūlijs-augusts 2013

Nr. 36

Nr.36/jūlijs-augusts 2013
Lasi visu žurnālu Lasi žurnālu elektroniskajā versijā, kad vien vēlies!


Ar SIA Euroskor Latvijā dibinātāju Sarmīti Andersoni-Šveici sarunājās Elga Zēģele

Apavus cilvēkiem vajadzēs vienmēr! Euroskor

1960. gados nabadzīgi latviešu emigranti atver apavu veikalu Stokholmā. 1970. gados viņu veikalos iepērkas Zviedrijas karaļa ģimene. 1990. gadu sākumā piepildās ilgi lolotais sapnis atvērt veikalus dzimtenē. Kādi bijuši iemesli tam, ka Euroskor bizness pašlaik no labklājības zemes Zviedrijas ir pilnībā pārcēlies uz Latviju?

Ar mazumtirdzniecības ekspertu un konsaltinga kompānijas RetailBaltic īpašnieku Zulfukaru Tosunu sarunājās Inese Lozjuka

Merčendaizings – ceļojums pēc iespaidiem

Mazumtirdzniecības eksperts Zulfukars Tosuns (Zulfukar Tosun) jau vairāk nekā 15 gadus nodarbojas ar efektīva merčendaizinga izpēti. Viņa konsultējamo uzņēmumu sarakstā ir McDonald’s, Galeria Kaufhof, Gerry Weber un daudzi citi. Strādājot par franču uzņēmuma Groupe Etam nodaļas direktoru, viņam trīs gadu laikā izdevās atvērt vairāk nekā 50 jaunus veikalus. Nu jau vairākus gadus Zulfukars Tosuns dzīvo un strādā Latvijā, kur ieradās kā uzņēmuma Peek & Cloppenburg mazumtirdzniecības attīstības vadītājs. 2012. gadā Zulfukars Tosuns tika atzīts par labāko konsultantu mazumtirdzniecības jomā Baltijas valstīs. Šajā intervijā viņš Biznesa Psiholoģijai atklāja savu redzējumu par efektīvu merčendaizingu un veiksmīgu veikala darbību.

Egons Šaraks, SIA Demarsch vadītājs un biznesa treneris

Ko darīt reflekss, jeb merčendaizinga principi tirdzniecības zāles plānošanā

„Nepieciešams pamodināt jūsu iztēli. Ja tas izdosies – pārējais ir sīkumi. Un galveno lomu tajā vienmēr spēlē merčendaizinga speciālists.”
Joe Cotugno, universālveikala Bloomingdale’s kreatīvais direktors

Ekonomists, ilggadējs tirdzniecības darbinieks Normunds Lācis

Merčendaizings, jeb pārdošanas apjomu palielināšana

Merčendaizings ļauj ietekmēt pircēju uzvedību, emocijas un domāšanu. Var pat teikt, ka tā ir pircēja uzvedības programmēšana. Merčendaizings nosaka to, kā pircējs virzīsies pa veikalu, ko ievēros, ko redzēs, ko dzirdēs un ko ieliks savā pirkumu groziņā. Un ir milzum daudz veidu, kā panākt, lai pircējs nopirktu pēc iespējas vairāk.

Ar OAO Severstaļ ģenerāldirektoru Alekseju Mordašovu sarunājās Elga Zēģele

Tērauda magnāts Aleksejs Mordašovs: “Galvenais – būt elastīgam”

OAO Severstaļ ir viena no lielākajām vertikāli integrētajām tēraudliešanas un kalnrūpniecības kompānijām pasaulē. Šogad Severstaļ ģenerāldirektoram Aleksejam Mordašovam par ieguldījumu Latvijas ekonomikas attīstībā tika pasniegts viens no augstākajiem Latvijas valsts apbalvojumiem – III pakāpes Atzinības krusts, kura devīze ir „Godaprāta ļaudīm”.

Ar Diānas Zalānes projektu biroja vadītāju, arhitekti Diānu Zalāni, sarunājās Līga Šaplaka

Ēkas fasāde – pakalpojuma sniedzēja tēls

Mēs katrs ar savu ārējo izskatu radām citos priekšstatu par sevi. Vai tas atbilst tam kādi patiešām esam, vai gribam sevi parādīt citādu, tas atkarīgs no mums pašiem. Ne visai labi ir, ja tā notiek ar ēkām. Skatoties uz fasādi, ikvienam ir jāsaprot, kas ēkā notiek un kam tā ir paredzēta. Bet ir gadījumi, kad arī ēkas fasāde maldina. Tuvojoties ēkai, nav skaidrs, kā tai piebraukt un pa kurām durvīm tajā ieiet, stāsta arhitekte Diāna Zalāne.

Kristiāna Lapiņa, medicīnas zinātņu bakalaurs, pedagoģijas zinātņu maģistrs

Mijiedarbība ar varbūtējo klientu

Pārdevēja un pircēja attiecību pētīšana ir viens no svarīgākajiem aspektiem pārdošanas procesā. Ja jūs vēlaties kaut ko sekmīgi pārdot, jums jāzina, kā uzvedas jūsu potenciālais pircējs un kāpēc tas tā ir. Pieņēmumi, ka visi cilvēki ir līdzīgi un ka var viegli paredzēt, ko un kāpēc viņi dara, ir pilnīgi aplami.

Ar mākslinieku un pasniedzēju Jorgu Rekenrihu sarunājās Inese Lozjuka

Radošums uzņēmējdarbībā – māksla būt citādiem

Kad vadītāji saprot, ka stratēģiskos jautājumus, sarežģītas organizatoriskās situācijas un vadības problēmas nav iespējams atrisināt, izmantojot tipiskas metodes, sākas radošu risinājumu meklējumi. Jo mazāk situācija atbilst standartam, jo radošākai ir jābūt pieejai tās risināšanā. Šajā ziņā radošums ir viena no galvenajām iemaņām, kas nepieciešama organizācijas vadītājiem, kuri vēlas ātri reaģēt un sekmīgi pielāgoties jauniem apstākļiem. Mākslinieks un pasniedzējs Jorgs Rekenrihs ir pārliecināts – radoša pieeja darbam var ne tikai nostiprināt organizācijas līdera pozīciju, bet arī pacelt korporatīvo komunikāciju un vadības stratēģiju pilnīgi jaunā līmenī.

Iveta Ozoliņa-Ozola, ekonomikas zinātņu maģistrs, psiholoģijas zinātņu bakalaurs, RTU lektore

Personāla mainība: kāda nozīme ir darbinieku lojalitātei un apmierinātībai ar darbu

Nopietna pieeja personāla mainības izpētei radās 20. gadsimta sākumā. Tai laikā, turpinot augt pieprasījumam pēc rūpnieciskās produkcijas un attīstoties masu ražošanai, fabrikas un rūpnīcas nodarbināja aizvien vairāk darbaspēka. Strādnieku darba apstākļi bija smagi, bet darba samaksa – zema, tāpēc bieža strādnieku nomainīšanās uzņēmumos bija parasta lieta.

Inga Balode

Kādi klienti pērk jūsu pakalpojumus - sajūsmināti vai nokaitināti?

Kāda reklāmas aģentūra, kas atrodas greznā birojā, savus klientus sagaidījusi nekoptās telpās, kurās uzturējušies nelaipni darbinieki. Pēc tam, kad apmulsušie un nokaitinātie viesi aptuveni pusstundu bija pavadījuši šādā gaisotnē, čerkstošajā skaļrunī atskanējusi balss, kas aicināja viesus uz citu telpu. Telpā, kas bija skaisti iekārtota, aģentūras pārstāvis laipni sasveicinājies ar viesiem - saviem klientiem un paskaidrojis, ka iepriekš viņiem bijusi iespēja pašiem uz savas ādas izjust, kā jūtas viņu klienti. Šāda reklāmas aģentūras darbinieku rīcība ļāvusi tās klientiem labāk apzināties nepieciešamību mainīt savu attieksmi pret saviem klientiem un veikt uzlabojumus viņu apkalpošanā.

Ilgvars Zihmanis, ekonomikas zinātņu maģistrs

Auksta tērauda imidžs. Linns Tompsons un Cold Steel

Viņš ir apaļīgs, maza auguma un izskatās drusku pārbarots. Taču tiem, kuri tumšā pavārtē iedomāsies viņam palūgt uzsmēķēt, tas var bēdīgi beigties. Viņš ir Linns Tompsons, amerikāņu firmas Cold Steel, Inc. īpašnieks, kura ražo nažus, cirvjus, zobenus un tamlīdzīga rakstura preces. Viņš ir pats savas firmas reklāmas tēls un apzināti piekopj visai tiešu, nepārprotamu un reālistisku preču demonstrēšanas veidu. Viņš var vai nu patikt, vai arī nepatikt, taču nevienu neatstāj vienaldzīgu un izrādījies itin veiksmīgs…

Ar dzejnieci Ingu Gaili sarunājās Elīna Martinsone

No dzejas līdz dramaturģijai

Dzejniece Inga Gaile ir izdevusi vairākus dzejas krājumus un darbojas kā dramaturģe. Šobrīd viņa ir pabeigusi pirmo kursu Latvijas Kultūras akadēmijas teātra režijas maģistratūrā un audzina burvīgu meitiņu.

Ar kultūras projektu producenti un dejotāju Lailu Baumani sarunājās Elga Zēģele

Kultūra – kā bizness, dejošana – kā dzīvesveids

Šā gada jūlijā Rīgā notika XXV Vispārējie latviešu Dziesmu un XV Deju svētki, kas ir ļoti nozīmīga un populāra latviešu nacionālās identitātes sastāvdaļa. Šie svētki ir iekļauti UNESCO Cilvēces mutvārdu un nemateriālā kultūras mantojuma sarakstā. Pirmo reizi šie mūsu skaistie svētki notika 1873. gadā. Tajos tradicionāli piedalās un tos apmeklē vairāki desmiti tūkstošu cilvēku. Par to, kāpēc viņa pastāvīgi piedalās Dziesmu un Deju svētkos, arī par viņu pašu un viņas nodarbošanos iztaujāju kultūras projektu producenti un dejotāju Lailu Baumani.

Ar sertificētu reitterapijas instruktori Natāliju Dreimani sarunājās Inese Lozjuka

Zirgi ārstē ar siltumu un biolauku

Reitterapija ir fizioterapeitiskā metode, kad ar jāšanas palīdzību tiek uzlabots cilvēka vispārējais fiziskais un emocionālais stāvoklis. Var teikt, ka tā ir ārstēšana ar zirga palīdzību. Par reitterapijas labvēlīgo ietekmi uz cilvēka veselību stāsta sertificēta reitterapijas instruktore, biedrības Jauno jātnieku sporta klubs Meždruvas-1 vadītāja un pajūgu braukšanas entuziaste Natālija Dreimane.

 

Žurnāla "Biznesa Psiholoģija" izdevējs: SIA “Business Psychology”, Reģ. Nr. 40103579279, Tālrunis: +371 29119520
www.biznesapsihologija.lv © SIA “Business Psychology”