Arhīvs

Nr. 41

novembris-decembris 2014

Nr. 40

jūlijs-augusts 2014

Nr. 39

februāris-marts 2014

Nr. 38

novembris-decembris 2013

Nr. 37

septembris-oktobris 2013

Nr. 36

jūlijs-augusts 2013

Nr. 9

Nr.9/decembris-janvāris 2007
Lasi visu žurnālu Lasi žurnālu elektroniskajā versijā, kad vien vēlies!


Ar Krišjāni Papiņu, sociologu, brendu konsultantu un mājas lapas parbrendu.lv autoru, sarunājas Elga Zēģele

Kas tas ir brends? Kas tas ir zīmols?

Apmēram pirms 5 gadiem Latvijā nopietni sāka runāt par brendiem. Tad šis vārds parādījās publiskajā telpā un to sāka lietot biežāk. Bet Valsts Valodas komisija diktatoriski pateica – “Nē! Brends tas nav latviski - mums būs zīmols!” Šodien šis eksperiments ir bankrotējis. Situācija ir kā padomju laikā – oficiāli ir pieņemts kaut kas, un cilvēki to dara, jo tā ir oficiāli pieņemts, bet – dara negribīgi, un ar gariem zobiem. Nelabprāt. Rezultātā – par brendiem vai zīmoliem runā maz, vai nerunā vispār.

Ar SEB Unibankas mārketinga un sabiedrisko attiecību pārvaldes vadītāju Ronaldu Platkāji sarunājās Elga Zēģele

Nav māksla saražot, bet ir māksla pārdot!

Zīmols ir solījums klientam vai patērētājam par pakalpojumu vai produktu, ko uzņēmums piedāvā un atšķir to no konkurējoša tāda paša vai līdzīga produkta, vai pakalpojuma. Tas ir solījums, kas izveido emocionālu saikni starp patērētāju un zīmolu. Veiksmes gadījumā, ja zīmols pastāvīgi garantē to, ko sola, tad šī saikne pāraug lojālās attiecībās.

Elga Zēģele psiholoģijas zinātņu maģistrs vadības un mārketinga konsultante

Pozicionēšana – metode, kas nodrošina konkurētspēju

Produkta pozīcija ir nevis ražotāja, bet patērētāju viedoklis par vietu, kādu konkrētais produkts ieņem salīdzinājumā ar līdzīgiem. Ražotājs produktu pozicionējot definē konkurences priekšrocības – ar ko konkrētais produkts ir pārāks vai atšķirīgs no konkurējošo firmu piedāvājuma.

Jānis Riņķis SIA „Public Relations Holding” Valdes priekšsēdētājs

Pateikt labi – jeb „relīze”, kuru publicēs

Es vienmēr esmu teicis un teikšu, ka paziņojumus presei ir jāgatavo sabiedrisko attiecību speciālistam vai uzņēmuma preses sekretāram. Tie ir cilvēki, kas ikdienā nodarbojas ar šiem jautājumiem, un tāpēc vislabāk zina, kā to izdarīt. Viņi lielākā vai mazākā mērā ir pazīstami gan ar mediju darba kārtību, gan arī pārzina dažādas viltības un „stiķus”, kas var palīdzēt jūsu viedokli padarīt par kārotu ziņu (nemaz nerunājot par pieredzi). Taču, ja jūs man neticat, un uzskatāt, ka paši varat tikt galā (kā to uzskata liela daļa uzņēmumu vadītāju), tad ar prieku esmu gatavs dalīties pieredzē un zināšanās. Tas jums ļaus pamēģināt pašiem un pārliecināties, ka viss nav tik vienkārši, kā izskatās.

Kristiāna Lapiņa Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības augstskolas lektore, Grāmatas “Psihosomatiskās sakarības un mūsdienu cilvēks” autore Medicīnas zinātņu bakalaurs Pedagoģijas zinātņu maģistrs

Altruisms

Cilvēku raksturo viss, kas viņam piemīt. Arī spēja dot. Ziedoties. Darīt labu. Būt par sveci, par grāmatu, par maizi kādam citam.

Ar biedrības “Dzīvesprieks” direktoru Ediju Pētersonu sarunājās Elga Zēģele

Ko tu runā, to arī dari!

Asociācija “Dzīvesprieks” atrodas Aizupē, Vānes pagastā, Tukuma rajonā, kuru 1996.gada maijā atklāja asociācijas patronese Zviedrijas karaliene Silvija. Šeit dzīvo jaunieši, kurus saucam par bāreņiem vai tādi, kuri palikuši bez vecāku gādības, tādi, kuri nāk no riska un disfunkcionālām ģimenēm un arī tie, kuriem ir socializācijas problēmas.

Ar mākslinieku Kasparu Poikānu sarunājās Edijs Frīdenbergs

Caur ikonai tuvoties Dievam

Pēdējos desmit gadus mana prioritāte ir ikonu glezniecība, bet paralēli darbojos arī citās mākslas jomās. Kopā ar sievu Rūtu, arī mākslinieci, esam veidojuši baznīcām mozaīkas. Dažas no tām atrodas arī Latvijā, Aizkraukles baznīcā. Kopā esam veidojuši interesantu instalāciju projektu Francijā Šartras katedrālei.

Ar Baltijas astroloģijas institūta direktoru Valēriju Babajevu sarunājas Elga Zēģele

Nauda – padarītā darba simbols

Horoskops ir kā pase vai instrukcija. Piemēram, nopērkam ledusskapi vai veļas mazgājamo mašīnu, un tiem līdzi nāk pase. Visi uzskatām, ka Dievs radīja cilvēku, bet pasi paslēpa un līdzi nedeva. Tomēr šī pase ir, un tas ir horoskops. Tur ir redzams, kā esam veidoti un kas ir mūsu uzdevums šai dzīvē. Pirmais, ar ko astrologs sāk, ir cilvēka talanti: “Kāpēc jūs esat šai pasaulē? Kā jūs varat sevi realizēt?” Nākošais būtiskais uzdevums ir atrast savu otru pusīti, jo cilvēkam nav jābūt vienam.

Baiba Gāliņa

Volts Disnejs, naudu pelnīja ar smaida palīdzību

Ziemassvētku laiks ir brīdis, kad pat vislielākā sīkstuļa sirds kļūst kaut par smilšu graudiņu mīkstāka, tas ir laiks, kad dot gribas vairāk nekā saņemt. Tāpēc stāsts šoreiz būs par vissmaidīgāko, pozitīvāko, dzīvespriecīgāko miljonāru Voltu Disneju, kurš ne tikai ar labdarību mēģināja padarīt pasauli labāku, bet apkārtējo labestības un prieka veicināšanai veltīja visu savu dzīvi.

Ar stilisti un smaržu speciālisti Ivetu Apiņu sarunājas Ieva Zēģele

SMARŽAS

Bieži cilvēks izvēlas vienkārši to, kas patīk un nedomā par to vai tas piestāv pie konkrētā tērpa. Pirms izvēlēties smaržas ir jāpadomā!

Dr. Maija Ozoliņa “Group Dynamics” ASV/Latvija vadītāja

Uzdāvini sev šogad svētkos savu personīgo simbolu!

Simbolu nozīme ir gan universāla, gan personīga. Ir simboli, kurus uzskatot, vairumam no mums būs izpratne, ko tie simbolizē, bet reakcijas tik un tā var būt dažādas. Mūsu interpretācija ir atkarīga no vairākiem faktoriem; mūsu individuālās pieredzes, šā brīža uztveres, un to, kādu nozīmi mēs piešķiram tam.

Ar Latvijas kara vēstures kluba „Latviešu strēlnieks” prezidentu Andreju Krasnopjorovu sarunājās Elga Zēģele

Gandarījums, ko sniedz gaisā izšauta nauda

Katru gadu Ziemassvētku kauju atceres pasākumu laikā Tīreļpurvā - zemnīcās un ierakumos dzīvo vīri, kas atdzīvina tā laika vēsturisko situāciju. Viņiem tas ir vaļasprieks, bet cilvēkiem, kas šurp atbraukuši, tas ir neaizmirstams piedzīvojums.

 

Žurnāla "Biznesa Psiholoģija" izdevējs: SIA “Business Psychology”, Reģ. Nr. 40103579279, Tālrunis: +371 29119520
www.biznesapsihologija.lv © SIA “Business Psychology”