Arhīvs

Nr. 41

novembris-decembris 2014

Nr. 40

jūlijs-augusts 2014

Nr. 39

februāris-marts 2014

Nr. 38

novembris-decembris 2013

Nr. 37

septembris-oktobris 2013

Nr. 36

jūlijs-augusts 2013

Nr. 5

Nr.5/aprīlis-maijs 2007
Lasi visu žurnālu Lasi žurnālu elektroniskajā versijā, kad vien vēlies!


Ar SEB Unibankas vecāko viceprezidentu Aināru Ozolu sarunājās Elga Zēģele

Tāds tas kapitālisms ir – klientam vienmēr taisnība

SEB Unibankas klientu apkalpošanas standartā ir aprakstītas praktiskas un pašsaprotamas lietas, to ievērošanai ir liela nozīme veiksmīgas sadarbības attīstīšanā ar klientiem.

Dr.oec Maira Leščevica Vidzemes augstskolas Biznesa vadības docente

Attiecības uz mūžu!?...

Kāpēc mūsu klienti ir agresīvi, neapmierināti vai kaprīzi?... Atbilde ir vienkārša. Tikai ļoti retos izņēmuma gadījumos klients ir „profesionāls kašķa meklētājs”. Pārsvarā gadījumu klients ir kļuvis neapmierināts mūsu vai mūsu amata brāļu ietekmē. Tātad mūsu pūliņu (vai drīzāk nepūliņu) dēļ...

Žanete Tauriņa Izglītības zinātņu maģistre, Latvijas Universitātes Izglītības vadības apakšnozares doktorantūras doktorante

Uzņēmuma vadības pieci elementi

Uzņēmuma vadības pieci elementi jeb sastāvdaļas definējamas ar vienu kopīgu jēdzienu - menedžments. Ar to jāizprot ne tikai procesu vadība kā ikdienas darbība uzņēmumā. Menedžments ir skaidrojams kā uzņēmuma vadības izstrādāts sasniegumu un nodrošinājuma uzdevumu komplekss, kuru realizē uzņēmuma nodaļas.

Ligita Zīlīte Latvijas Universitātes Izglītības vadības apakšnozares doktorantūras doktorante, Biznesa augstskolas Turība lektore

Personāls ar intelektu un dvēseli

Personāla vadība ir nozīmīgākā vadības joma. Tās mērķis ir nodrošināt uzņēmumam ieinteresētas, radošas personības. Nelielā uzņēmumā, kurā nav personāla daļas cilvēku, kas varētu būt kā papildus acis un ausis, vadītājam pašam ir jāpārzina darbs ar personālu, lai nodrošinātu uzņēmuma konkurētspēju un darbinieku lojalitāti.

Rakstu pēc Seta Godina grāmatas “Atļaujas mārketings” sagatavoja Elga Zēģele

Atļaujas mārketings

Reklamēšanās troksnis kļūst arvien uzmācīgāks. Mēģiniet saskaitīt, cik mārketinga ziņu jūs šodien uzrunā, bet tikai neaizmirstiet firmas zīmolus uz T–krekliem, vides reklāmas, uzlīmes, Microsoft ievadbaneri monitorā, drukāto mediju, radio un TV reklāmas, zīmolus uz lietām, uzlīmes uz transporta līdzekļiem un vēl, un vēl, un vēl... Deviņdesmit gadus izplatītāji ir izmantojuši gandrīz tikai vienu vienīgo reklamēšanas veidu, ko es saucu par PĀRTRAUKŠANAS MĀRKETINGU, jo tas pārtrauc cilvēka darbību un liek pievērsties reklāmai. Viens no jaunajiem, inovatīvajiem veidiem, kā palielināt tirgus daļu un peļņu, ir ATĻAUJAS MĀRKETINGS. Tas pēc savas būtības ir kardināli atšķirīgs domāšanas veids un jauna pieeja reklāmai un klientiem.

Rūta Lūse Vadības attīstības direktore Organizācijas attīstības centrs Spring Valley un Deklans Ficsaimons Starptautisko konsultāciju direktors Organizācijas attīstības centrs Spring Valley

Konsultants – palīgs vai grēkāzis?

Šajā rakstā sev noderīgas idejas, iespējams, atradīs tie Latvijas uzņēmumu vadītāji, kuri pašlaik vai arī nākotnē gatavojas izmantot konsultantu pakalpojumus. Ja lasītājs pats ir konsultants, tad viņam būs iespēja salīdzināt savu pieredzi. Šī raksta nolūks noteikti nav sniegt kādas pamācības ne klientam, ne konsultantiem, bet gan piedāvāt savus vērojumus un pārdomas no konsultantu praktiskās pieredzes.

Rodžers Kārters Menedžējošais partneris Enterprise Advisory Service International 25 gadu pieredze uzņēmumu konsultēšanā Lielbritānijā

Lielbritānija ar perspektīvu savai biznesa videi

Jaunumi, ka Ķīna ir izgrūdusi Lielbritāniju no ceturtās vietas pasaules valstu ekonomikas topā, nav pārāk pārsteidzoši, ņemot vērā to, ka Ķīnas republika ir ķērusies pie līdz šim nicinātām kapitālisma metodēm, lai uzlabotu savu attīstību. Taču tas diezin vai spēs iedragāt ilgstošo un spēcīgo Lielbritānijas valdības izstrādāto uzņēmumu vides un sabiedrības atbalsta plānu, kuram kanclers Gordons Brauns pilnībā uzticas. Arī, vēsturiski vērtējot, Lielbritānija var droši apgalvot, ka ir tā vieta, kur pirms 150 gadiem dzima rūpnieciskā Revolūcija.

Andrejs Kļaviņš

Džons Deivisons Rokfellers – Pretrunīgais petrolejas imperators

Visi noteikti esat redzējuši spēles Monopols oriģinālo kastīti ar ūsaino vīriņu cilindrā uz vāka? Tas, protams, ir tikai simbolisks bagātnieka tēls, taču, ja būtu jāizvēlas kāda konkrēta persona, kura visvairāk atbilst šim vīriņam, tad tas noteikti ir Džons Deivisons Rokfellers. Galu galā tieši viņš kļuva par lielāko naftas magnātu Amerikā un, gluži kā spēlējot monopolu, pārpirka visus konkurentus un izveidoja īsto petrolejas monopolu. Šis raksts pastāstīs vairāk par šo vīriņu no Monopola spēles vāka.

Dace Rolova Psiholoģijas zinātņu bakalaurs MA NLP Uzņēmuma personāla izglītības kompānijas “Education” direktore

Metaprogrammas – domāšanas, valodas un uzvedības filtrs

NLP nodarbojas ar dažādās darbības jomās panākumus sasniegušu cilvēku uzvedības modeļu izpēti, kā arī iespējamību kopēt viņu domāšanas gaitu, kas, savukārt, ir ietekmējusi viņu rīcību un uzvedību. NLP māca, kā domāt rezultatīvāk, kā izskaidroties pašam ar sevi, kā labāk sadarboties ar apkārtējiem, lai sasniegtu nospraustos mērķus.

Viesturs Rudzītis – ģimenes, grupu, sociometrijas un psihodrāmas psihoterapeits Ieva Plaude – firmas KOLONNA Valdes priekšsēdētāja

Uzņēmums kā cilvēcīga sistēma

Uz uzņēmumu var lūkoties no daudziem skatupunktiem – analizējot tā ekonomiskās darbības rezultātus, struktūru, aplūkojot to kā tirgus attiecību dalībnieku utt. Šajā rakstā esam nolēmuši paraudzīties uz uzņēmumu kā uz cilvēkiem, kas tur strādā. Galu galā mēs katrs uz īsāku vai ilgāku laiku iestājamies uzņēmumos, lai abas puses iegūtu lielāku labumu no šīs apvienošanās.

Ar SIA Kolonna prezidentu Jāni Lasmani sarunājās Elga Zēģele

Mīlestība caur vēderu un citi hobiji

Ne markas, ne vecas monētas nekrāju. Jaunības gados mans hobijs bija sportošana, un tas saglabājies līdz šim pieklājīgajam vecumam.

Andrejs Kļaviņš

Māksla ir daļa no manis

Šoreiz intervējām Lienu Bondari, Latvijas Mākslas Akadēmijas un Rīgas Dizaina un Mākslas vidusskolas pasniedzēju un dažādu izstāžu kuratori, kurai ir bijuši daudzi projekti gan Latvijā, gan ārzemēs. Liena pēc specialitātes ir grafiķe, jo, kā viņa atzīmē, tā dod plašākas iespējas, kā izpausties un vienmēr klāt ir arī nejaušības un pārsteiguma faktors, kad padara mākslas radīšanas procesu vēl interesantāku.

Saruna ar kosmētiķi Žannu Dadeko

Vaniļas debesis vīriešiem…

Piecdesmit gadu vecumā katram cilvēkam ir tāda seja, kādu viņš ir pelnījis. Dž. Orvels

Rakstu pēc www.stellaawards.com materiāliem sagatavoja Ilgvars Zihmanis Karikatūru autore Elīna Martinsone

Dīvainību un idiotisma bizness

Stellas prēmija (Stella Award) savu nosaukumu ieguvusi par godu Stellai Libekai, tobrīd 79 gadus vecai kundzei, kura 1992. gadā, braucot mašīnā, guva applaucējumus, izlejot sev klēpī nupat McDonald’s nopirkto kafiju. ASV Ņūmeksikas štata tiesa piesprieda McDonald’s samaksāt viņai 2,9 miljonus dolāru lielu kompensāciju. Kopš tā laika Stellas prēmija tiek piešķirta par visneiedomājamāko, dīvaināko un idiotiskāko tiesas prāvu.

 

Žurnāla "Biznesa Psiholoģija" izdevējs: SIA “Business Psychology”, Reģ. Nr. 40103579279, Tālrunis: +371 29119520
www.biznesapsihologija.lv © SIA “Business Psychology”