Arhīvs

Nr. 41

novembris-decembris 2014

Nr. 40

jūlijs-augusts 2014

Nr. 39

februāris-marts 2014

Nr. 38

novembris-decembris 2013

Nr. 37

septembris-oktobris 2013

Nr. 36

jūlijs-augusts 2013

Nr. 33

Nr.33/janvāris-februāris 2013
Lasi visu žurnālu Lasi žurnālu elektroniskajā versijā, kad vien vēlies!


Ar zvērinātu advokātu Aldi Gobzemu sarunājās Elga Zēģele

Uzņēmējs uztur šo sabiedrību!

Aldis Gobzems. Jauns, pieredzējis advokāts, kurš uzskata, ka advokātam nav jābūt uzņēmējam, savā privātpraksē strādā ar nopietna biznesa pārstāvjiem un aizraujas ar ekstrēmo ūdenssportu. Bez pārmērīgas kautrības uzdrošinās paust savus uzskatus publiski. Toties ar tieksmi būt brīvam savos uzskatos un pārliecību, ka labi var dzīvot vien tad, ja labi dzīvo arī citi.

Ar brendu ekspertu un konsultantu Krišjāni Papiņu sarunājās Elga Zēģele

Korporatīvās „sejas” veidošanas ķīmija

Korporatīvā tēla veidošanā svarīga loma ir ne tikai tam, kā uzņēmums komunicē ar saviem patērētājiem vai sadarbības partneriem. Uzņēmuma tēls – tas ir rezultāts mijiedarbībai starp uzņēmuma vēsturi, reputāciju, ārējo un iekšējo komunikāciju. Aiz katras uzņēmuma darbības, ražotā produkta vai sniegtā pakalpojuma tēls liek sajust konkrētā uzņēmuma „seju” – īpašības, kas padara to citādāku, atšķir no pārējiem ražotājiem un liek par to atcerēties. Par korporatīvā tēla veidošanās smalko ķīmiju stāsta brendu eksperts Krišjānis Papiņš.

Ar organizāciju psiholoģi Lindu Hubenu (Beļģija) sarunājās Inese Lozjuka

Cilvēkkapitāls jāuztver nopietni

Nepievēršot uzmanību uzņēmuma iekšējai komunikācijai un atmosfērai, uzņēmumu var novest līdz būtiskiem finansiāliem zaudējumiem – tā uzskata beļģu psihoterapeite un transakcionālās analīzes eksperte Linda Hoeben. Sarunā ar Biznesa psiholoģiju Linda stāsta par uzņēmuma iekšējās „veselības” novērtēšanas paņēmieniem un ētiskās cilvēkresursu pārvaldīšanas principiem.

Ilgvars Zihmanis, ekonomikas zinātņu maģistrs

Apple. Kāpēc tieši Apple?

Vai mūsu laikos Latvijā atradīsies kāds modernu ierīču lietotājs, kas nav neko dzirdējis par Apple, Inc.? Diez vai – tādam momentā tiktu uzlīmēta etiķete „kā nupat no koka nogāzies”. Bet cik pamatota ir ažiotāža ap Apple? Un vai Apple produkcija ir tās masu apsēstības vērta, kādu bieži izpelnās? Atbilde ir – zināmā mērā jā. Ja vien tā patiešām nekļūst par apsēstību…

Nataļja Kornišova, vadībzinību bakalaurs

Vizītkarte – nepieciešams luksusa priekšmets

Ikviens cilvēks savā dzīvē agri vai vēlu sastopas ar vizītkartēm. Tās sastopamas visur – sākot no friziera pakalpojumu izmantošanas un beidzot ar piedalīšanos starptautiskā seminārā par atomenerģijas attīstības iespējām. Jauna tikšanās nozīmē arī jaunu vizītkartes eksemplāru jūsu lielajā un krāšņajā vizītkaršu kolekcijā.

Ilze Rasmus, mākslas zinātņu bakalaurs

Darbā ir ko vilkt mugurā

Iepazīstoties ar kādu cilvēku, mēs jau pirmajās sekundēs veidojam priekšstatu par viņa personību, vadoties pēc viņa izskata. Tāpat, iepazīstoties ar kādu zīmolu vai kompāniju, pirmais, kam pievēršam uzmanību, ir vizuālais noformējums. Tas attiecas ne tikai uz uzņēmuma zīmolu simboliku, telpu noformējumu un mājas lapas dizainu, bet arī uz darbinieku apģērbu. Lai uzzinātu, vai var uzticēties šim darbiniekam un viņa pārstāvētajam uzņēmumam, nav jāuzdod jautājumi – atliek tikai rūpīgi paraudzīties uz viņa apģērbu un aksesuāriem.

Inga Radžabova, izdevniecības „Lietišķās informācijas dienests”, žurnāla “Praktiskais Likumdošanas Ziņnesis” un portāla www.plz.lv redaktore

Par mainīgo uzņēmuma zīmolu

Par katru cilvēku varētu sacerēt stāstu, ar kuru cilvēku var padarīt slavenu. Tāpat arī katram uzņēmumam varētu veltīt tādu stāstu, kas padara atpazīstamu tā vārdu un nes to arvien tālāk pasaulē, rosinot cilvēkus uzzināt par šo uzņēmumu vairāk un pašiem kļūt par šī stāsta varoņiem – uzņēmuma klientiem. Pasaule mainās gluži kā upes straume, kas cilvēkam vienā un tajā pašā upē neļauj iekāpt divreiz. Tāpat jāmainās arī stāstam, lai tas vienmēr būtu kopā ar klientu, nevis aiznests pagātnē līdz ar straumi.
To, ko, veidojot uzņēmuma zīmolu, minētā stāsta autoram derētu zināt un ņemt vērā, skaidro biznesa literatūra. Ikvienam, kurš vēlas, lai viņa uzņēmumam ir laba slava un ilgs mūžs, bet ne viendienītes liktenis, derētu ieklausīties biznesa ekspertu padomos.

Kristiāna Lapiņa, medicīnas zinātņu bakalaurs, pedagoģijas zinātņu maģistrs un Zigmunds Zīberts

Patērētāja uzvedība. Pirkuma izvēles psiholoģiskie aspekti

Mēs nepārtraukti kaut ko izvēlamies. Viens no interesantākajiem aspektiem tirgus sistēmā kopumā ir psiholoģiskie aspekti, kuri ietekmē klientu (vai patērētāju) izvēli. Kāpēc tieši šīs kurpes? Kāpēc tieši šo pakalpojumu? Kāpēc pusdienot tieši šeit un nevis citur? Galu galā - kāpēc uzticēties kaut kam vienam un noraidīt ko citu? Tie ir jautājumi, kas nodarbina uzņēmējus, domājot par patērētāju uzvedību.

Antra Sloka, Armands Lejas-Krūmiņš Mārketinga Konsultāciju Centrs

Klientorientēta pārdošana

Pēdējos gados ir pastiprinājusies klientu apkalpošanas personāla migrācija. Cēlonis ir gan ekonomiskās izmaiņas valstī, gan straujās pārmaiņas darbinieku atalgojumā un darba uzdevumos. Vienlaikus daudzās lielās kompānijās tieši pēdējos gados ir notikusi īpašnieku maiņa vai arī jaunu nišas produktu strauja attīstība, kas ir īpaši aktīva finanšu pakalpojumu sfērā.
Visi iepriekšminētie apstākļi izraisa „efektīvas klientu apkalpošanas deficītu” (EKAD).

Tamāra Radionova, biznesa konsultante

Kā efektīvi izmantot kuponus?

Šai rakstā mēs apskatīsim pašu vienkāršāko un lētāko reklāmas veidu – kuponus. Kupons – tas ir tāds mazs papīrītis, kas apsola klientam kaut kādus papildus bonusus un izdevīgas lietas, pie kurām netikt, ja klientam nav šī mazā papīrīša. Kupona uzdevums ir ievilināt klientu tieši jūsu veikalā (kafejnīcā, puķu kioskā, restorānā, autosalonā, mēbeļu veikalā…) Jūs varat izmantot reklāmas kuponus neatkarīgi no tā, vai jūsu firma tirgojas ar dārgiem auto, lidmašīnām vai vienkārši ar pīrādziņiem.

Ilgvars Zihmanis, ekonomikas zinātņu maģistrs

L’Oréal. Kosmētikas simt gadi

L’Oréal, Paris… Matu krāsas, lūpu krāsas, krēmi, smaržas, kosmētika un citas skaistumkopšanas lietiņas, kas nav svešas nevienai dāmai no deviņu līdz deviņdesmit gadu vecumam. Kungi par to lielākoties tik pavīpsnā – ej nu saproti tos sieviešus, kas šādu mantiņu dēļ jūk vai prātā. Vienīgi… Ja vien kāds kungs nevēlas mazgāt matus ar skaidiņās sarīvētām ziepēm, tad lai saka paldies L’Oréal, kas 30. gados pirmoreiz palaida tirgū šampūnu tā pašreizējā izskatā. Otrkārt, L’Oréal Group ir pasaulē lielākā kosmētikas firma un viens no lielākajiem uzņēmumiem Francijā, kura ieņēmumi 2010. gadā bija gandrīz 20 miljardi eiro, bet peļņa – vairāk nekā 3 miljardi eiro. Cienījami?

Ar mākslinieku Andri Vītoliņu sarunājās Elīna Martinsone

Lai radītu, jādomā brīvi

„Dari to, kas tevī izraisa interesi vai kaislību. Mākslai jāizraisa kaislība, un nav svarīgi domāt – latviska vai nelatviska. Man liekas, ka visas lietas, kas ir globālas, tās arī ir spēcīgas.”

Ar manikīri Vitu Zaļkalnu no salona Creme de la Creme sarunājās Elga Zēģele

Kopti nagi – personas vizītkarte

Sakoptu roku neatņemama sastāvdaļa ir kopti nagi. Lietišķas sarunas laikā mēs bieži vien neviļus pievēršam uzmanību sarunu biedra rokām – vai nu tad, kad viņš veic pierakstus, atbild uz telefona zvanu vai arī paraksta dokumentus. Ko par cilvēku stāsta viņa nagi? Vai arī nagiem pastāv sava etiķete? Kādiem jābūt klasiski koptiem nagiem? Uz šiem un citiem jautājumiem atbildes sniegs Vita Zaļkalna, manikīre ar astoņu gadu pieredzi.

 

Žurnāla "Biznesa Psiholoģija" izdevējs: SIA “Business Psychology”, Reģ. Nr. 40103579279, Tālrunis: +371 29119520
www.biznesapsihologija.lv © SIA “Business Psychology”