Arhīvs

Nr. 41

novembris-decembris 2014

Nr. 40

jūlijs-augusts 2014

Nr. 39

februāris-marts 2014

Nr. 38

novembris-decembris 2013

Nr. 37

septembris-oktobris 2013

Nr. 36

jūlijs-augusts 2013

Nr. 22

Nr.22/februāris-marts 2010
Lasi visu žurnālu Lasi žurnālu elektroniskajā versijā, kad vien vēlies!


Ar SMScredit.lv valdes priekšsēdētāju Albertu Pole sarunājās Elga Zēģele

Naudas aizdevēji vienmēr būs vajadzīgi!

SMS Credit ir Latvijas kapitāla uzņēmums, kas dibināts 2008.gadā un darbojas ātro kredītu nozarē. SMScredit.lv privātpersonām bez ķīlas izsniedz nelielus kredītus - no 25.00 līdz 200.00 latiem uz īsiem termiņiem - līdz 30 dienām. Latvijā ātro kredītu nozare un šādi pakalpojumi relatīvi ir jaunums. Šobrīd SMS Credit šajā nozarē ir lielākais un tradīcijām bagātākais uzņēmums, kas nākotnē plāno šo iegūto pozīciju nostiprināt.

Aigars Plotkāns, SIA Komercizglītības centrs pasniedzējs-konsultants

Lēmumu atbalsta sistēma mārketingā

Daudzi no jums ir stāvējuši altāra priekša un teikuši maģisko „”jā” vārdu. Un tikai pēc gadiem kļūst skaidrs, ka lēmumu pieņemt ir vieglāk nekā atbildēt par pieņemtā lēmuma sekām. Citi savukārt ir izvairījušies no atbildības, nepieņemot nekādus lēmumus, un pēc tam brīnās, ka nekas nozīmīgs viņu dzīvē nenotiek.

Elga Zēģele, psiholoģijas zinātņu maģistre, vadības zinātņu un mārketinga konsultante

Mārketinga komunikācijas instrumenti

Mārketinga speciālisti zina, ka mārketinga komunikāciju koordinēšana ir nepieciešama, bet ne vienmēr zina, kā to realizēt dzīvē. Lai šo uzdevumu veiktu, var izmantot “Mārketinga komunikācijas bāzes modeli”, kura elementi veido dinamisku mārketinga programmu, kas ir stratēģiski noturīga taktiski elastīga un ļauj piemēroties mainīgajām tirgus prasībām.

Ar SEB bankas sponsorēšanas projektu vadītāju Diānu Blumati sarunājās Elga Zēģele

Sponsorēšana

SEB banka Latvijā katru gadu sponsorējot sniedz atbalstu vairāk ne kā trīssimts nacionālā mēroga prejektiem. Īpaša prioritāte ir reģionālajām iniciatīvām. Katrs sponsorēšanas projekts ir komandas darbs, kas ietver gan mārketingu, gan reklāmu, gan sabiedriskās attiecības.

Iveta Ozoliņa-Ozola, ekonomikas zinātņu mag., psiholoģijas zinātņu bak., RTU lektore

Patērētāju ieinteresētība

Patērētāju ieinteresētība (angl. involvement vai engagement; kriev. вовлечённость) ir viena no svarīgākajām patērētāju segmentēšanas pazīmēm, pēc kuras var prognozēt patērētāju uzvedību precīzāk nekā pēc patērētāju sociāli-demogrāfiskajām pazīmēm. Īpaša praktiskā nozīme patērētāju segmentēšanai pēc ieinteresētības līmeņa ir reklāmas veidošanā un produkta virzīšanas stratēģijas plānošanā kopumā.

Santa Līce-Krūze, SIA Saskarsmes skola sociālo prasmju un iemaņu trenere

Darbs ar klientu iebildumiem

Šobrīd ir laika periods, kurā pārdevēji sāk patiešām pārdot. Vēl nesen uzņēmumos strādāja tādi pārdevēji, kas vairāk pildīja preču pienesēju, labākajā gadījumā, konsultanta lomu. Klienti paši uzmeklēja pārdevējus un izvēlējās, pasūtīja preces, un pārdevējiem visbiežāk atlika tikai reģistrēt pasūtījumus.

Ar SIA Divīzija direktoru Normundu Augustu sarunājās Elga Zēģele

Darba apģērbs – korporatīvā stila sastāvdaļa

Uzņēmumi, kas vēlas atšķirties, izcelties un būt interesanti veido saviem darbiniekiem speciālus darba apģērbus. Stilīgs, ērts korporatīvais apģērbs ar uzņēmuma zīmolu liecina par to, ka uzņēmums rūpējas par saviem darbiniekiem, un tas kalpo kā vizuālā reklāma.

Baiba Pumpiņa, psiholoģe, psihoterapeite, SIA Komercizglītības centrs pasniedzēja- konsultante

Latviešu nacionālās mācību īpatnības

Raksta tematika radās, saskaroties ar daudzveidīgo attieksmi un izpratni par mācībām, mācot dažādos Latvijas reģionos. Tas liek domāt par to, cik ļoti kultūras īpatnības ietekmē spēju attīstīties. Kādi tad mēs esam?( Lai atvaino lasītāji, ka tomēr visus sabāžu vienā maisā). Šajā rakstā ieskicēšu to, kā mūsu nacionālās īpatnības sekmē vai gluži otrādi - bremzē mācības.

Rakstu pēc Deivida Bolhovera grāmatas Dzīvie miroņi sagatavoja Ilgvars Zihmanis

Dzīvie miroņi 3.daļa

Pašlaik biznesā ir ļoti maz īstu vidējā līmeņa vadītāju. Tāpēc ka jēdziens „vidējā līmeņa vadītājs” tradicionāli saistās ar viduvējību un papīru čabinātāju, kas nodarbojas ar niekiem un sīkiem administratīviem uzdevumiem. Vairums šādu „vadītāju” vienkārši nodarbojas ar budžeta sadali, sēž bezjēdzīgās sapulcēs un raksta biznesa plānus, kurus tāpat neviens nelasa.

Inga Balode, izdevniecība Lietišķās informācijas dienests

Kā likt klientam pārdot jūsu produktus

Vērojot debesis, jūs taču skaidri saskatāt, ka Saule griežas ap Zemi, lai gan tā nav patiesība. Tikpat acīm redzams, tomēr nepatiess ir arī fakts, ka mārketings griežas tikai ap reklāmu, pārdošanu un dažādiem citiem produktu aktivizēšanas pasākumiem. Abos gadījumos tā ir tikai ilūzija - parādības, kas izskatās neapgāžami patiesas, tādas nemaz nav.

Ilgvars Zihmanis, sociālo zinātņu maģistrs

Miljards piecos gados. Marks Cukerbergs

IT acīmredzami ir un paliek nozare, kurā ar labu un ejošu ideju īsā laikā var nopelnīt milzum daudz naudas – tiesa, tikpat ātri to var pazaudēt. Taču šīs reizes varonim, kā redzams, laime smaidījusi bieži un labprāt. Ja interneta sociālais tīkls Facebook būtu valsts, tad ar saviem 350 miljoniem iemītnieku tā būtu trešā apdzīvotākā pasaulē, aiz sevis atstājot ASV un atpaliekot vien no Ķīnas un Indijas. Bet Facebook radītājs Marks Cukerbergs savos 25 gados kļuvis par pasaulē jaunāko miljardieri.

Ar sertificētu ārstu, Psiholoģisko pētījumu centra direktoru Igoru Kudrjavcevu sarunājās Līga Šaplaka

Hipnoze

Zinātniski hipnozi var skaidrot kā procesu, kura rezultātā cilvēkam tiek izraisīts izmainīts apziņas stāvoklis, jeb transs, kad cilvēks vairāk koncentrējas uz saviem pārdzīvojumiem un mazāk uz ārējiem. Ir gan hipnoze, gan pašhipnoze, kad cilvēks pats sevi ievada transa stāvoklī, viņa organisms, apziņa darbojas mazliet savādāk. Saprāts šajā stāvoklī piedalās mazāk, lielāka loma ir bezapziņai. Mistikas gan tur nav nekādas, jo mūsdienās šīs tehnikas var apgūt. Protams, mīti pastāv, un tie nāk no seniem laikiem.

Ar nodibinājuma Ronald McDonald House Charities Latvija Mobilā veselības aprūpes centra direktori Viju Tirzmali sarunājās Līga Šaplaka

Labdarība = darīt labu

Arī mūsdienās daudziem bērniem Latvijas lauku rajonos ir apgrūtināta pieeja primārajai medicīnas aprūpei. Labdarības organizācija Ronald McDonald House Charities Latvija (RMHC) strādā pie Mobilā veselības aprūpes centra izveides, kura mērķis ir padarīt pieejamākus medicīniskos pakalpojumus ģimenēm ar bērniem, un nodrošināt regulāras bezmaksas primārās medicīniskās aprūpes, kā arī savlaicīgu norīkojumu pie kvalificētiem speciālistiem. Mobilās aprūpes centrs palīdzēs ietaupīt naudu, sniedzot pakalpojumus tuvāk mājām.

Ar komponisti un kultūras menedžmenta maģistrantūras studenti Austru Savicku un Svinību aģentūras Balle dibinātāju Raimondu Luka-Indānu sarunājās Elīna Martinsone

Kultūras menedžments un pasākumu rīkošanas bizness

Lai māksla no paša mākslinieka vai augstas kvalitātes izklaides pasākuma nonāktu līdz skatītājam, ir nepieciešams tilts – cilvēki, kas ieliek savu darbu, idejas un laiku gan kultūras, gan izklaides pasākumu rīkošanā. Lai iegūtu nelielu ieskatu Latvijas kultūras un korporatīvo pasākumu rīkošanas jomā, sarunājos ar Kultūras menedžmenta maģistrantūras studenti un komponisti Austru Savicku, kā arī Svinību aģentūras BALLE dibinātāju Raimondu Luka-Indānu.

Ar Daci Birkhani, SIA Daba Tev īpašnieci sarunājās Elga Zēģele

Ekoprodukti veids, kā atlīdzināt dabai

Cilvēki, kas regulāri lieto ne ekoloģisku kosmētiku, nereti iedzīvojas lielās problēmās, kas piemeklē ādu vai elpošanas ceļus. Ar ekoloģiskajiem produktiem cilvēki risina tās problēmas, kas radušās, lietojot ķīmiskas vielas. Tas, kas nāk no dabas, nenodarīs kaitējumu organismam, un tie, kas to pamēģinājuši, vairs no tā neatsakās.

Ansis Paeglītis, arhitekts

Vides kvalitāte ilgtermiņā

Arhitektūras loma ir daudz lielāka nekā tikai ēkas vizuālā tēla vai utilitāras telpas radīšana, būtībā tā ir kaut kas pilnīgi pretējs. Ēka ir tikai tās fizisks iemiesojums, bet arhitektūra ir doma un ideja, kas to veido. Attiecības, kādas tiek veidotas starp dažādām telpām, kāds ir ceļš no vienas uz otru, kā tās attiecas pret vidi, ir instrumenti, ar ko arhitekts veido telpu. Šajā procesā apzināti tiek attēlotas arī sabiedrības attiecības telpiskā formā. Tas ir veids, kādā mēs redzam pasauli, kā izprotam tās eksistēšanu, kā mēs izturamies viens pret otru.

 

Žurnāla "Biznesa Psiholoģija" izdevējs: SIA “Business Psychology”, Reģ. Nr. 40103579279, Tālrunis: +371 29119520
www.biznesapsihologija.lv © SIA “Business Psychology”