Arhīvs

Nr. 41

novembris-decembris 2014

Nr. 40

jūlijs-augusts 2014

Nr. 39

februāris-marts 2014

Nr. 38

novembris-decembris 2013

Nr. 37

septembris-oktobris 2013

Nr. 36

jūlijs-augusts 2013

Nr. 2

Nr.2/oktobris-novembris 2006
Lasi visu žurnālu Lasi žurnālu elektroniskajā versijā, kad vien vēlies!


Saruna ar Jāni Nagli, viesnīcas „Islande” direktoru

Saruna ar Jāni Nagli, viesnīcas „Islande” direktoru

Jūs esat jaunas viesnīcas „Islande” direktors. Viens no grūtākajiem uzdevumiem jaunā uzņēmumā ir nodrošināt darbiniekus. Pēc kāda principa Jūs atlasījāt sava uzņēmuma darbiniekus? Manuprāt, svarīgi ir trīs kritēriji: • vēlme strādāt viesu apkalpošanas biznesā, tas ir vissvarīgākais, • amatam atbilstoša izglītība, • vēlme iemācīties visu, kas nepieciešams, lai strādātu viesu apkalpošanas jomā. ...

Rakstu pēc Arie de Geusa grāmatas “Dzīvīgais uzņēmums” 3.daļas sagatavoja Agnese Rame

Dzīvīgais uzņēmums

Ja uzņēmumā strādā aptuveni simts darbinieku, tad vismaz diviem no viņiem jābūt novatoriem. Novatori ir cilvēki, kuriem piemīt pietiekami liela zinātkāre, lai vienmēr censtos izgudrot kaut ko nebijušu. Gluži tāpat kā to dara zīlītes Anglijā, no rīta caurdurot alumīnija vāciņu pie mājas noliktai piena pudelei, lai tiktu pie krējuma.

Kāpēc cilvēkiem patīk strādāt nelielās organizācijās?

Var būt daudz iemeslu, kādēļ cilvēkiem labāk patīk strādāt mazās organizācijās, un bieži vien tie būs atšķirīgi un subjektīvi. Mazie uzņemumi, kuros cilvēki vēlas strādāt lielākoties ir progresīvi. Tādi,kas mācās un attīstās.

Žanete Tauriņa Izglītības zinātnes maģistrs Izglītības vadības zinātņu doktorante Latvijas Universitāte

Uzņēmuma vadītāja menedžmenta kompetenču attīstības aplis

Kompetenču modeļu izmantošana uzņēmuma cilvēkresursu vadības jomā ir salīdzinoši jauna personāla vadības prakse Latvijā. Tas ir progresīvs veids, kā uzņēmuma vadītājam precīzi defi nēt to pieredzi, zināšanas, prasmes un attieksmes, kuras ir nepieciešamas darbiniekiem un arī pašam vadītājam, lai realizētu uzņēmuma mērķus un uzdevumus, kā arī veidojot uzņēmuma kultūru.

Elga Zēģele Psiholoģijas zinātņu maģistrs Vadības zinātņu un mārketinga eksperte

Reklāmas efektivitātes atslēga - mediju plānojums

Mūsdienu daudzkrāsainajā informācijas vidē reklāmas efektivitāti nodrošina ne tikai reklāmas radošais risinājums, bet arī precīzi sastādīts reklāmas izvietojuma plāns. Tas ir viens no reklāmas kampaņas svarīgākajiem elementiem. Katrs uzņēmējs vēlas reklāmas aktivitātēm ieplānoto budžetu izlietot tā, lai gūtu maksimālu atdevi.

Iveta Seržante Ekonomikas zinātņu maģistrs Psiholoģijas zinātņu bakalaurs RTU lektore personālvadībā un vadības psiholoģijā

Prasme deleģēt pilnvaras darbiniekiem

Vadītāja darbā pilnvaru deleģēšana jeb amata tiesību un atbildības noteikšana, ir kā „gaiss”, bez kura neiztikt, organizējot padoto darbinieku darbu. Pretējā gadījumā, kad visu izdara pats vadītājs, zūd vajadzība pēc padotajiem un arī pats statuss „vadītājs” ir apšaubāms. „Vadīšana ir darba izpildes nodrošināšana ar citu personu palīdzību”

Žanete Tauriņa Izglītības zinātnes maģistrs Izglītības vadības zinātņu doktorante Latvijas Universitāte

Tu vai Jūs formu lietojums uzrunā, atšķirīgais vācu un latviešu sabiedrības normās

Vācu uzrunas formas mūsdienās ir pietiekami strauji mainījušās, īpaši tas pamanāms uzrunas formu Tu un Jūs, kā arī titulu lietojumā. Nepazīstamu personu uzrunai lieto tikai formu Jūs (siezen), ofi ciāli – no 15 gadu vecuma.

Dāma modes šaha laukumā – Koko Šanele.

Koko Šaneli daudzi ir pasludinājuši par visietekmīgāko personu 20. gadsimta modes pasaulē, un nav iemesla nepiekrist šādam uzskatam. Apbrīnojami ir ne tikai tas, ka viņa pilnībā pārveidoja sieviešu apģērbu, uzsvērdama vienkāršību, ērtumu un eleganci, bet arī tas, kā nabadzīgā ģimenē uzaugusi meitene, uzsākot darbību nelielā veikaliņā, spēja pārvērst modes pasauli līdz nepazīšanai.

Saruna ar viesnīcas „Islande” direktoru Jāni Nagli

Dzīvei jābūt tā kā varavīksnei

Citiem sagādā baudu rīta kurpēs zvilnēt uz dīvāna, pie turpat noliktas alus pudeles. Man no televīzijas un tādas gulšņāšanas nav pilnīgi nekāda kaifa

Latvijas kokrūpnieku delegācija Ķīnā

Tūlīt pēc Līgo svētkiem Latvijas kokrūpnieku delegācija devās uz Ķīnu, lai prezentētu savu nozari. Šanhajā notiekošajā Tehnoloģiju un koksnes produktu izstādē „Woodbuild 2006”.

Andrejs Kļaviņš

Mākslai jāliek aizdomāties

Atis Jākobsons ir Rīgas Mākslas akadēmijas glezniecības students, kuram jau ir bijušas vairākas izstādes, piemēram, viņa pirmā personālizstāde „Emociju radiācija”, un novembrī gaidāma viņa jaunā izstāde „Mani sauc autoavārija”. Ar Ati sarunājāmies par viņa māksliniecisko karjeru, mērķiem, par to, kā mākslinieki atšķiras no citiem cilvēki un galu galā par mākslu vispār.

Liene Zēģele modes māksliniece

Izskatīties tā, it kā pelnītu miljonu

Stilisti saviem klientiem mēdz teikt: „Ģērbies atbilstoši amatam, kuru vēlies ieņemt, nevis tam, kādu ieņem pašlaik.”

 

Žurnāla "Biznesa Psiholoģija" izdevējs: SIA “Business Psychology”, Reģ. Nr. 40103579279, Tālrunis: +371 29119520
www.biznesapsihologija.lv © SIA “Business Psychology”