Arhīvs

Nr. 41

novembris-decembris 2014

Nr. 40

jūlijs-augusts 2014

Nr. 39

februāris-marts 2014

Nr. 38

novembris-decembris 2013

Nr. 37

septembris-oktobris 2013

Nr. 36

jūlijs-augusts 2013

Nr. 14

Nr.14/oktobris-novembris 2008
Lasi visu žurnālu Lasi žurnālu elektroniskajā versijā, kad vien vēlies!


Ar tirdzniecības parka Alfa direktoru Zigmundu Vīķi sarunājās Elga Zēģele

Klients atgriežas tur, kur ir labi!

Linstow Center Management Latvijā ir jau vienpadsmit gadus. Pirmais tirdzniecības centrs, ko tā sāka apsaimniekot, bija Universālveikals Centrs. Tad sekoja Mols, Dole, Alfa un visbeidzot Origo.Alfā ir tirdzniecības vietu deficīts. Šobrīd rindā gaida apmēram četrdesmit tirgoties gribētāji. Jo Alfa Latvijā ir Nr.1! Apgrozījums pagājušajā gadā bija 106 miljoni latu, bet kopējais pircēju skaits bija deviņi ar pusi miljoni. Katru nedēļu šo tirdzniecības centru apmeklē ~ 180 000 pircēju.

Dr.oec Maira Leščevica Vidzemes augstskolas Biznesa vadības docente

Arī lielveikalu klienti grib ATTIECĪBAS!...

Pārdevējs, pārdošana, klientu apkalpošana... pārdošanas apjomi, apgrozījuma palielināšana. Visi šie jēdzieni pēdējo 15 gadu laikā ir kļuvuši ļoti aktuāli.

Aleksandrs Fridmans biznesa stratēģiskās attīstības konsultants, konsultāciju kompānijas Amadeus Group pārvaldošais partneris,

Pārdošana: kā nodrošināt augstus rezultātus?

Pirmais un pats galvenais jautājums, kas jums sev jāuzdod, pirms sākat meklēt pārdošanas efektivitātes palielināšanas “instrumentus”, skan šādi: “Kā vairāk trūkst maniem darbiniekiem: centības vai pārdomātas darbības?”

Santa Līce-Krūze Sociālās psiholoģijas maģistrs Apmācību vadītāja, konsultante

Pārdevēja apmācība – nepieciešamība

Tādu cilvēku, par kuriem mēdz teikt „viņš ir dzimis pārdevējs”, Latvijā ir ļoti maz. Tas ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc nepieciešamas apmācības un treniņi.

Ilze Reinika SEB bankas sabiedrisko attiecību speciāliste

Reputācija un vērtības – sinonīmi, saskaitāmie vai savstarpēji saistīti lielumi?

Iegādājoties preci vai pakalpojumu, pircējs vēlas saņemt ne tikai to, par ko maksā, bet arī pievienoto vērtību – būt lepns, ka arī viņam ir jaunākās, labākās bankas norēķinu karte, citiem vārdiem sakot, sajust pozitīvas emocijas. Reputācija var palīdzēt klientam izvēlēties dārgāko preci starp vairākiem līdzvērtīgiem pirkumiem. Tāpat reputācija ir palīgs krīzes situācijā klientu noturēšanā, jo uzņēmumam ar pozitīvu reputāciju kļūdas tiek piedotas nedaudz vieglāk.

Jolanta Puķe psiholoģe

Katrā jokā ir kripatiņa patiesības...

Humoru var izmantot, lai kļūtu populārs, bet ir arī citi mērķi: piesaistīt auditorijas uzmanību, relaksēt to, samazināt spriedzi, izrādīt pašpārliecinātību, pārvilināt oponentus savā pusē.

Elga Zēģele

Pārdevēja lielākais noslēpums - humors!“ ...pa ceļam pie jums ar mani notika smieklīgas lietas!”

Mēs visi zinām, ka smieties ir veselīgi! Ja jūs patiešām vēlaties veidot pārdevēja karjeru, tad sāciet uz pasauli skatīties vienkāršāk un sasmīdiniet apkārtējos! Smiekli atkausē pat visaugstākās sirdis un palīdz noslēgt darījumu. Esiet tik atraktīvs, lai klients, parakstīdams līgumu, slauka smieklu asaras!

Kristiāna Lapiņa Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības augstskolas lektore, Grāmatas “Psihosomatiskās sakarības un mūsdienu cilvēks” autore Medicīnas zinātņu bakalaurs Pedagoģijas zinātņu maģistrs

Peldēt zeltā... vai īsi par naudas vēsturi

Jebkura biznesa ideja ir iluzora naudas koka iztēlošanās, tikai katram cilvēkam tas iegūst citu apveidu.

Iveta Ozoliņa-Ozola Ekonomikas zinātņu maģistrs Psiholoģijas zinātņu bakalaurs RTU lektore personālvadībā un vadības psiholoģijā

Psiholoģiskie fenomeni sociālajās grupās: deindividuācija

Franču sociālais psihologs un sociologs Gustavs Le Bons darbā „Pūļa psiholoģija”, 1895. gadā raksta: „pūlis vienmēr ir intelektuāli zemāks par atsevišķu indivīdu... Cilvēks pūlī ir nepastāvīgs, lētticīgs, neiecietīgs, kļūst mežonīgs un nikns kā primitīvās radības...”.

Ingvars Kamprāds, Elmtarida, Agunnarida. IKEA

Tiem, kuri vēlas iepirkties pasaulē lielākā mājsaimniecības preču ražotāja un tirgotāja IKEA veikalos, vai nu jābrauc kaut kur ārpus Latvijas, vai jāizmanto Internets. Baltijas reģions šim koncernam liekas par mazu, lai tam pievērstu nopietnu uzmanību. Ar 278 lielveikaliem 36 valstīs pilnīgi pietiek, lai 2007. gadā IKEA peļņa būtu 28,6 miljardi dolāru. Bet viss sākās pirms kara kādā ciematiņā Smolandē, Zviedrijas dienvidos. Ar sērkociņiem.

Ar krīžu un konsultāciju centra Skalbes direktori Daci Beināri sarunājas Līga Šaplaka

Vēlme vienoties, nevis uzvara par katru cenu

Mediācija ir brīvprātīgs process, kurā konfliktējošās puses ar neitrālas trešās personas – īpaši apmācīta mediatora – palīdzību pašas mēģina atrast konstruktīvu domstarpību atrisinājumu.

Ar Norbertu Sarmuli, klasiskās mākslas galerijas Antonija īpašnieku un vadītāju sarunājās Ieva Zēģele

Mākslas darba vērtību nosaka tirgus!

Latviešus interesē latviešu mākslinieki. Man bieži piedāvājumus izsaka dažādi ārzemju mākslinieki, bet es viņu darbus neesmu pieņēmis, jo zinu, ka pēc tiem šeit nav pieprasījuma.

Ar psihoterapeiti Anitu Pīlēnu sarunājas Līga Šaplaka

Psihoorganiskā analīze

Mēs varam skatīties uz dzīvi no tāda redzes punkta, ka tā ir grūta un, izturējuši visu šo grūtumu, mēs nomirsim. Psihoorganiskā analīze apgalvo, ka līdzās grūtībām, bēdām un sāpēm dzīvē ir daudz prieka un šo prieku ir vērts piedzīvot pavisam vienkāršās, ikdienišķās un pat banālās lietās.

Ilgvars Zihmanis

Par medībām kā laika pavadīšanas veidu

To, ka medības ir cilvēces senākā nodarbošanās, noteikti dzirdējuši visi. Varētu pat teikt, ka, pateicoties medībām un tām vajadzīgajām iemaņām un saprātam, gadu tūkstošu gaitā attīstījies cilvēks. Gadsimtu gaitā medības no izdzīvošanas faktora pamazām pārvērtušās par kaut ko līdzīgu sportam un izklaides veidam, un tādā izskatā saglabājušās līdz mūsdienām.

Ar Agritu Kalnozolu SIA Monesis valdes priekšsēdētāju sarunājās Elga Zēģele

Vide sakārto cilvēkus

Kvadrātmetri ēkas ārpusē ir uzņēmuma vizītkarte. Ir atšķirība, vai darbinieki katru rītu nāk uz darbu caur lūžņu kaudzēm vai kvalitatīvi labiekārtotu un apgaismotu ceļu. Tas maina noskaņojumu un cilvēkiem ir prieks strādāt sakārtotā uzņēmumā. Tas uzlabo garastāvokli, sakārtoties sāk arī citas lietas uzņēmumā.

Ar ārstu Oļģertu Krastiņu sarunājās Elga Zēģele

Harmonija – algoritms, pēc kura dzīvot

Sertificēts privātārsts Oļģerts Krastiņš savus pacientus ārstē ar netradicionālām medicīnas metodēm, neizmantojot medikamentus. Viņš uzskata, ka cilvēkiem ir pienācis laiks saprast, ka ķīmisko vielu klātbūtne organismā ir sasniegusi bīstamu robežu un, lai sasniegtu vēlamu ārstniecisku efektu, būtu maksimāli jāievieš neķīmiskas ārstēšanas metodes, protams, tās pielietojot savlaicīgi un balstoties uz pareizu pacientu atlasi.

 

Žurnāla "Biznesa Psiholoģija" izdevējs: SIA “Business Psychology”, Reģ. Nr. 40103579279, Tālrunis: +371 29119520
www.biznesapsihologija.lv © SIA “Business Psychology”