Arhīvs

Nr. 41

novembris-decembris 2014

Nr. 40

jūlijs-augusts 2014

Nr. 39

februāris-marts 2014

Nr. 38

novembris-decembris 2013

Nr. 37

septembris-oktobris 2013

Nr. 36

jūlijs-augusts 2013

Nr. 11

Nr.11/aprīlis-maijs 2008
Lasi visu žurnālu Lasi žurnālu elektroniskajā versijā, kad vien vēlies!


Ar A/S „Latvijas valsts meži” valdes priekšsēdētāju Robertu Strīpnieku sarunājās Elga Zēģele

Vadītājs – vienādības zīme – pieredze

A/S Latvijas valsts meži pārvalda un apsaimnieko 1,65 miljonus hektāru Latvijas republikas zemes tai skaitā 1,37 miljonus hektāru meža platību. Tas ir viens no visbagātākajiem un visstraujāk augošajiem uzņēmumiem mūsu valstī, kura peļņa 2007.gadā bija 90 miljoni latu.

Ar SEB Unibankas pārdošanas atbalsta un servisa pārvaldes vadītāju Kristīni Kosinsku-Igolnieci sarunājās Elga Zēģele

Dzīves skola – darbs ar cilvēkiem

Lai vadītājs veiksmīgi strādātu viņam, pirmkārt, ir jābūt ar lielu atbildības sajūtu. Ja esi gatavs uzņemties atbildību ne tikai par savu darbu, bet arī par kolektīva, tad sevi jau vari definēt kā vadītāju.

Ilze Skuja Sociālo zinātņu maģistrs pieaugušo tālākizglītībā SIA „Spring Valley” konsultante, caoching programmas vadītāja

Coaching uzņēmuma darba efektivitātes paaugstināšanai

Uzņēmuma efektivitātes un konkurētspējas paaugstināšanai tiek izmantotas visdažādākās pieejas un metodes. Šobrīd biznesa pasaulē kā viena no efektīvākajām pieejām vadības jomā ir atzīts coaching. Mana pieredze rāda, ka arī Latvijā uzņēmumi arvien vairāk sāk novērtēt coaching ieguvumus un tā pielietojumu biznesa efektivitātes paaugstināšanā, un cilvēku potenciāla pilnveidošanā.

Lauma Prikšāne Sociālo zinātņu maģistre vadības zinībās SIA “O.D.A.” konsultante un Ramona Gredzena Sociālais pedagogs SIA “O.D.A.” konsultante

Vidējā līmeņa vadītāju attīstība vai ... kā leitnantam kļūt par ģenerāli?

Vidējā līmeņa vadītāji ir tie, kas ir tieši pakļauti organizācijas augstākā līmeņa vadībai – valdes locekļiem, augstākās vadības komandas locekļiem. Kā liecina vadības līmeņa nosaukums, viņi ir “vidū” starp augstākā līmeņa vadītājiem un pirmā līmeņa vadītājiem.

Kas ir harizma?

Harizma ir mistiska dāvana, ko Dievs ir devis tikai nedaudziem. Tieši harizma ir tā grūti definējamā spēja, kas ļauj ietekmēt citus cilvēkus. Vairumā gadījumu vadītāji izmanto savu hierarhijas varu. Tomēr lielai daļai no viņiem ir zināms harizmas potenciāls.

Ilgvars Zihmanis

Karloss Gons – cilvēks izmaksu slepkava

90. gadu beigās japāņu autobūves firma „Nissan” bija nokļuvusi grūtā stāvoklī. No 48 ražotajiem automašīnu modeļiem peļņu nesa tikai trīs, firmas ikgadējie zaudējumi bija 6,1 miljards dolāru, bet kopējais parāds – 20 miljardi dolāru. 1999. gadā 44% „Nissan” akciju iegādājās „Renault” un iecēla par tās vadītāju vienu no saviem vadošajiem darbiniekiem – Karlosu Gonu (Carlos Ghosn). Nokļuvis pie „Nissan” stūres, Gons rīkojās asi – slēdza vairākas rūpnīcas un atlaida vairāk nekā 20 tūkstošus darbinieku. Par to Japānā viņu ņēmās kritizēt visi, kam tik nebija slinkums. Taču Gons savukārt paziņoja – ja pēc diviem gadiem „Nissan” nesāks pelnīt, viņš atteiksies no sava amata. Jau nākamo gadu „Nissan” noslēdza ar 2,7 miljardu dolāru lielu peļņu. Un Karloss Gons kļuva par Japānas nacionālo varoni.

Aleksandrs Fridmans biznesa stratēģiskās attīstības konsultants, konsultāciju kompānijas “Amadeus Group” pārvaldošais partneris

Brends – enkurs pircējam

Uzņēmumam ir jāparūpējas par to, lai pircējs tā ražotos produktus atpazīst, novērtē, domā par tiem pozitīvi un saglabā tiem uzticību. Lai atrisinātu šo biznesa pamata uzdevumu, eksistē instruments, kura pareiza pielietošana garantē lielisku rezultātu. Šis instruments ir „branding” (angļ.) – kompleksa brenda izstrādes, radīšanas un ieviešanas tirgū un attīstīšanas tehnoloģija. Diemžēl lielākās problēmas meklējams apstāklī, ka to pareizi pielietot spēj ne visi, kas apgalvo, ka orientējas šajos jautājumos.

Kristiāna Lapiņa Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības augstskolas lektore, Grāmatas “Psihosomatiskās sakarības un mūsdienu cilvēks” autore Medicīnas zinātņu bakalaurs Pedagoģijas zinātņu maģistrs

Darbā kā mājās vai otrādi? Darba vide.

Jēdziens. „…Man nepatīk mans darbs. Nē, nu labi, darbs ir o.k., bet tā vieta, un vispār…mums pat nav, kur paēst, par atpūtas telpu nemaz nerunājot…un tā gaisma, pilnīgi ēd acis ārā…vakarā sāp galva un, ja godīgi, es domāju, ka jāmet miers…meklēšu citu vietu”.

Ar sabiedrisko attiecību konsultantu, Vācijas vadības un Komunikāciju akadēmijas (AFK) vadītāju un galveno treneri Klausu Januševski (Januschewski) sarunājās Žanete Tauriņa

Krīzes menedžments – vai par to jādomā, ja nekas vēl nav noticis?

Gandrīz vai klasiska kļūda krīzes situācijā ir uzskatīt medijus vai žurnālistus par problēmu izraisītājiem. Mediji nerada problēmas, tikai ziņo par tām. Kā jārīkojas krīzes situācijā sabiedrisko attiecību darbiniekam? Kādas ziņas nodot sabiedrībai un kādas noklusēt? Vai neprofesionāla rīcība var pazudināt uzņēmumu? Kuriem uzņēmuma darbiniekiem krīzes situācijā ir jākomunicē ar medijiem?

Ar Igaunijas treniņu un apmācību uzņēmuma Self vadošajiem darbiniekiem Karinu Hango un Vahuru Muratu sarunājās Elga Zēģele

Rūpes par cilvēkiem attaisnojas

Karina Hango un Vahurs Murats Latvijā vadīja apmācību semināru un treniņus psihodrāmas speciālistiem, lai iepazīstinātu, kā šo metodi pielietot, strādājot ar organizācijām. Viņu vadītajam apmācību un treniņu uzņēmumam Self ir liela un ilggadīga pieredze, attīstot līderu spējas Igaunijas uzņēmumu darbiniekiem. Piemēram, no 2004. gada Igaunijas Hansabankas vadošajiem darbiniekam ir jāiziet līdera apmācības programma, kas balstīta uz psihodrāmas metodi.

Saruna ar Narkoloģijas Valsts aģentūras speciālistēm Aiju Lukstraupi – psiholoģi un psihodinamisko psihoterapeiti, Annu Širokovu-Klingmani – ārsti narkoloģi, psihoterapeiti, motivācijas nodaļas vadītāju, Larisu Pavlovu – ārstu-narkologu, strādā ar narkotiku atkarīgiem

Diagnoze – atkarība

Mēs visi no ļoti daudz kā esam atkarīgi. Piemēram, no gaismas, no ūdens, no priekšniecības, no bērniem, no ģimenes. Taču šīs atkarības ir saistītas ar cilvēka vajadzībām. Tās nav slimīgas un neapdraud mūsu dzīvību. Atkarības no alkohola, narkotikām un azartspēlēm ir tādas atkarības, kas pazemina dzīves kvalitāti un iznīcina cilvēku.

Ar Jāni Bērziņu sarunājās Elga Zēģele

Fotogrāfs, kolekcionārs, orientierists un vectētiņš!

Jānis Bērziņš mūsu žurnāla 2007. gada decembra numuram, kurā stāstījām par kara vēstures kluba „Latviešu strēlnieks” darbību, bija iedevis foto materiālus. Pārpratuma dēļ mēs pie raksta “Prieks par gaisā izšautu naudu” bildēm bijām pielikuši citu uzvārdu. Bērziņa kungs, žurnāla redakcija Jums atvainojas par savu neuzmanību! Savukārt, pārējos lasītājus iepazīstinām ar šī dzīvespriecīgā, nenogurdināmā un ļoti interesantā cilvēka vaļaspriekiem.

Ar mākslinieci Annu Priedīti sarunājās Ieva Zēģele

Pinumi, kas sasilda telpu

Ar klūdziņu pīšanu sāku nodarboties, jo toreiz to izmantojām kā apdares materiālu interjeriem. Tas bija veids, kā radīt kaut ko oriģinālu un neredzētu. Klūdziņu pīšana ir roku darbs, praktiski izstrādājums tiek uztamborēts.

 

Žurnāla "Biznesa Psiholoģija" izdevējs: SIA “Business Psychology”, Reģ. Nr. 40103579279, Tālrunis: +371 29119520
www.biznesapsihologija.lv © SIA “Business Psychology”