Arhīvs

Nr. 41

novembris-decembris 2014

Nr. 40

jūlijs-augusts 2014

Nr. 39

februāris-marts 2014

Nr. 38

novembris-decembris 2013

Nr. 37

septembris-oktobris 2013

Nr. 36

jūlijs-augusts 2013

Nr. 1

Nr.1/jūlijs-augusts 2006
Lasi visu žurnālu Lasi žurnālu elektroniskajā versijā, kad vien vēlies!


Saruna ar organizāciju psihologiem - Marinu Ramatu, – ''Lattelecom'' personāla atlases speciālisti, Kristīni Šneideri, – holdinga ''Nordic Partners'' Pārtikas grupas uzņēmumu personāla mācību un attīstības vadītāju un Ingu Ezeru, – ''Nelss'' celtniecības materiālu tirdzniecības nozares personāla daļas vadītāju.

Katrā uzņēmumā savu psihologu!

Organizāciju psihologs Latvijā ir jauna profesija, bet viņa amats un loma uzņēmumā var būt visdažādākā, piemēram, personāldaļas vadītājs, organizācijas konsultants, personāla attīstības konsultants, mārketinga speciālists, sabiedrisko attiecību speciālists. Latvijas Universitātē organizāciju psihologiem mācību programma ir ļoti apjomīga. Viņi apgūst ne tikai dažādus psiholoģijas virzienus, bet arī ar uzņēmuma vadību, darba organizāciju un biznesa attīstību saistītus mācību priekšmetus.

Rakstu pēc Arie de Geusa grāmatas ''Dzīvīgais uzņēmums'' 2.daļas sagatavoja Agnese Rame

Dzīvīgais uzņēmums

Arie de Geus 38 gadus strādājis Royal Dutch/Shell International Group par Āfrikas un Dienvidāzijas reģiona vadītāju un stratēģiskās plānošanas direktoru. Septiņus gadus bijis Nīderlandes – Lielbritānijas Tirdzniecības kameras valdes priekšsēdētājs. Viņš ir Pasaules Bankas konsultatīvās grupas vadītājs, Londonas biznesa skolas lektors. Arie de Geus ieviesa jēdzienu ''organizācija, kas pastāvīgi mācās'' (the learning organization).

Elga Zēģele Psiholoģijas zinātņu maģistrs, Vadības zinātņu un mārketinga eksperte

Lojalitāte – augstākā darba attiecību kvalitāte

Lai pelnītu, katra uzņēmuma pirmais uzdevums ir iegūt lojālus savu produktu patērētājus. Ja to izdodas sekmīgi veikt, jāķeras pie nākamā uzdevuma – jāatrod un jānotur uzņēmumam lojāli darbinieki.

Žanete Tauriņa Izglītības zinātnes maģistrs, Izglītības vadības zinātņu doktorante Latvijas Universitāte

Kompetenču modeļa praktiskais pielietojums menedžmentā

Kompetenču modeļa izmantošana cilvēkresursu vadības jomā ir salīdzinoši jauna personāla vadības prakse Latvijā. Tas ir progresīvs veids, kā uzņēmuma vadītājam precīzi definēt to pieredzi, zināšanas un attieksmi, kuras ir nepieciešamas darbiniekam, lai realizētu uzņēmuma mērķus un uzdevumus, veidojot arī uzņēmuma kultūru.

Santa Līce – Krūze Psiholoģijas zinātņu maģistrs, Vadības zinātņu un mārketinga eksperte

Telemārketings ir sērdienītis vai tomēr tēva dēls?

Attīstoties tehnikai, komunikāciju iekārtām, informāciju tehnoloģijām, cilvēki vēlas visu sasniegt ātrāk un ērtāk, tāpēc ir sākuši izmantot arī telefonu līnijas un citas tehnoloģijas preču izplatīšanā, pasūtīšanā un savstarpējā komunikācijā.

Iveta Seržante Ekonomikas zinātņu maģistrs Psiholoģijas zinātņu bakalaurs RTU lektore personālvadībā un vadības psiholoģijā

Iepazīsimies – amata apraksts!

Darba organizācijas un personāla vadīšanas jomā viens no pamata normatīviem – metodiskajiem dokumentiem ir amata apraksts.

Žanete Tauriņa Izglītības zinātnes maģistrs, Izglītības vadības zinātņu doktorante Latvijas Universitāte

Izglītība dzīves garumā

Ja tu vēlies darboties vienu gadu, tad iesēj labību. Ja tu vēlies darboties desmit gadus, tad aprūpē koku. Ja tu vēlies darboties simts gadus, tad audzini cilvēku. (Ķīniešu teiciens, Guanzi, apm. 645.g.p.Kr.)

Andrejs Kļaviņš

Māksla iegūt naftu – no naftas iegūtā māksla

Ne katrs ir dzirdējis Džīna Pola Getija (Jean Paul Getty) vārdu, tomēr mākslas pasaulei tas nav svešs, kaut arī Getijs nebija pazīstams gleznotājs vai arhitekts. Getijs bija ietekmīgs naftas biznesa magnāts, bet viņa devums mākslai un kultūrai ir daudz lielāks un nozīmīgāks.

Žanetes Tauriņas saruna ar Vitu Jurševsku psiholoģijas zinātņu maģistru, stila konsultanti

Ārējais izskats ir vizītkarte

Mūsdienās tik populārais vārds ''imidžs'' (angļu valodā ''image'', cēlies no latīņu valodas vārda ''imago'' – ''tēls'' vai ''skats'' ), un tas nozīmē mērķtiecīgi formulētu tēlu. Tā sūtība ir psiholoģiski – emocionāli iedarboties uz apkārtējiem. Imidžs vai tēls ir vizītkarte , ko mēs veidojam, lai atstātu iespaidu uz citiem.

Ar Normundu Graustiņu, SIA ''BB aģentūra'' valdes priekšsēdētāju, kurš jau 2 gadus nodarbojas ar paraplanierismu, sarunājas Elga Zēģele

Gaisā neviens vēl nav palicis

Viņš ir lidojis virs zaļās Slovēnijas, skatījis no augšas Nepālas rīsu laukus, jutis sejā Himalaju ledaino elpu un sējis skaudību kalnu slēpotāju sirdīs virs Itālijas slēpošanas trasēm. Protams, arī diezgan daudz lidojumu Latvijā, tajos apgūst nedaudz ekstrēmākus lidojumu veidus. Bet... nekad nebūtu domājusi, ka tepat mūsu dzimtajā Latvijā, kurā nemaz nav kalnu, vēl ir iespējams gūt neizstāstāmi jaukus iespaidus un jaunus rekordus.

Ar Mākslas akadēmijas glezniecības nodaļas otrā kursa stundentu Krišjāni Rijnieku sarunājas Andrejs Kļaviņš

Būvēju savas mākslas māju

Krišjānis Rijnieks ir Latvijas Mākslas akadēmijas glezniecības nodaļas otrā kursa students, kuru interesē multimēdiju māksla un glezniecība un kurš cer ne tikai apvienot jaunos māksliniekus, bet arī apgāzt ne vienu vien stereotipu, kas valda par tiem sabiedrībā.

Jēdziena ''VARA'' skaidrojums

Šķirkļa ''Vara''/ ''Jaunā filozofiskā''(JFE) 4 sēj. M.2000. apskats

Kristīne Šneidere organizāciju psiholoģe

Sapulču vadība

Vai mūsdienās – audiālo un virtuālo komunikāciju attīstības laikmetā sapulces vēl ir aktuālas – šādas pārdomas var dzirdēt sarunās ar uzņēmējiem, vadītājiem un darbiniekiem.

 

Žurnāla "Biznesa Psiholoģija" izdevējs: SIA “Business Psychology”, Reģ. Nr. 40103579279, Tālrunis: +371 29119520
www.biznesapsihologija.lv © SIA “Business Psychology”